Навіны
Холдынг «БЦК» пашырае геаграфію продажаў унутры краіны. Новы ўчастак па рэалізацыі ўсяго разнастайнага асартыменту прадукцыі адкрыты ў Брэсце.
Цэмент россыпам адгружаецца па адрасе: г. Брэст, вул. Газдецкага, 12. Цэмент у тары, блокі, цэгла, сумесі і іншую прадукцыю на палетах можна купіць на вул. Фартэчнай, 1.
Даведкі па тэлефоне: + 375(33)682-10-17 (Ірына).
17 мая пры садзейнічанні навукова-тэхнічнага ўпраўлення холдынгу «БЦК» у Беларускім дзяржаўным тэхналагічным універсітэце прайшла нарада з удзелам пашыранай дэлегацыі кіруючай кампаніі, прадстаўнікоў ААТ «БЦЗ», ААТ «КБМ», ААТ «БМЗ», ААТ «Крыён», прадстаўнікоў міністэрстваў эканомікі і адукацыі, спецыялістаў БДТУ і каледжа прамысловасці будматэрыялаў. На абмеркаванне было вынесена пытанне ўдасканалення вытворчасці будаўнічай вапны і вырабаў на яе аснове.
Рэктар БДТУ Ігар Войтаў, адкрываючы мерапрыемства, падкрэсліў, што будаўнічы комплекс Беларусі на працягу многіх дзесяцігоддзяў з'яўляецца па сутнасці выпрабавальным палігонам, дзе адпрацоўваюцца новыя тэхналогіі як у будаўніцтве, так і ў прамысловасці будматэрыялаў:
– Дастаткова прывесці некалькі яркіх прыкладаў. У 1950-я гады Савецкі Саюз пабудаваў Асуанскую плаціну на рацэ Ніл у Егіпце, дзе выкарыстоўваўся цэмент Ваўкавыскага цэментнага завода «Перамога» (цяперашняга ААТ «Краснасельскбудматэрыялы»). Краснасельскі цэмент таксама прымяняўся пры ўзвядзенні Астанкінскай тэлевежы ... усё гэта сведчыць аб высокай якасці беларускіх будматэрыялаў і прафесіяналізме інжынерна-тэхнічных работнікаў, якія забяспечваюць вытворчасць. Сёння рэзка змянілася сітуацыя ў свеце, у тым ліку на эканамічнай ніве, ставіць перад работнікамі будаўнічага комплексу новыя выклікі. Гэта датычыцца і энергаёмістасці будматэрыялаў, і павышэння іх якасці і разам з тым канкурэнтаздольнасці на сусветным рынку, і зніжэння выкідаў парніковых газаў, паколькі прамысловасць будматэрыялаў ўносіць сур'ёзны ўклад у гэтую з'яву... спадзяюся, што разам мы зробім крок наперад у вырашэнні гэтых задач.
Намеснік генеральнага дырэктара холдынгу «БЦК» па вытворчасці Пётр Баешка ў сваім выступе пацвердзіў, што спецыялісты Беларускай цэментнай кампаніі гатовыя і імкнуцца выкарыстоўваць у сваёй працы сплаў тэорыі і практыкі:
– Нас хвалююць пытанні як зберажэнні энергарэсурсаў і прыродных запасаў краіны, так і выпуску якаснай прадукцыі для ўнутранага і знешніх рынкаў. У прыватнасці, у першую чаргу цікавіць стварэнне новага прадукту.
Актуальнасць вынесеных на абмеркаванне пытанняў, перш за ўсё, вытворчасці газасілікатных блокаў, абгрунтавала Наталля Бедзік, намеснік начальніка НТУ па навуковай рабоце і перспектыўным развіцці:
– У краіне газасілікатныя блокі выпускаюць 12 прадпрыемстваў. За 2021 год яны вырабілі звыш 3 млн кубоў, загрузка вытворчых магутнасцяў склала звыш 93%. Пяць з заводаў, занятых выпускам блокаў, уваходзяць у структуру Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва і адпаведна ў структуру холдынгу «БЦК», яны вырабляюць 41% усіх блокаў. Беларусь не імпартуе прадукцыю такога роду, цалкам спраўляючыся з унутраным спажываннем. Але трэба шукаць спосабы развівацца і канкураваць не коштам, а якаснымі перавагамі. Мы маем намер рухацца наперад.
Увазе ўдзельнікаў прафесійнай нарады былі прадстаўлены некалькі апошніх распрацовак БДТУ. Першая: тэхналогія выпуску вапны I гатунку на вапнавых заводах, якая дазваляе вытворцам аўтаклаўных матэрыялаў рэзка павысіць якасць прадукцыі. Другая распрацоўка нацэлена на паляпшэнне якасці газасілікатных блокаў за кошт зніжэння іх вільготнасці. Падыходзіць да завяршэння таксама праект па стварэнні цыркуляцыйнай тэхналогіі вытворчасці вапны, якая забяспечвае поўную ліквідацыю выкідаў парніковых газаў у атмасферу.
Дыялог вырашана працягнуць у практыка-арыентаваным фармаце.
У канцы красавіка ААТ «Беларускі цэментны завод» атрымала добраахвотную экалагічную дэкларацыю EPD (Environmental Product Declaration) на чатыры маркі цэменту, які выпускаецца ім. Гэта першы такі вопыт у Беларусі.
– Экалагічная дэкларацыя ўяўляе сабой добраахвотную заяву вытворцы аб уздзеянні той ці іншай яго прадукцыі на навакольнае асяроддзе з улікам яе жыццёвага цыкла, – распавяла аб ходзе праекта Юлія Блажко, начальнік аддзела менеджменту якасці ААТ «Беларускі цэментны завод». – Праца вялася ў два этапы. На першым праводзіцца дбайная ацэнка жыццёвага цыкла прадукцыі на кожнай стадыі, ад здабычы сыравіны, закупкі ўсіх неабходных для яе вытворчасці матэрыялаў да ўласна вытворчасці, утылізацыі адходаў і дыстрыбуцыі. Пры гэтым выкарыстоўваюцца фактычныя дадзеныя па ўсіх паказчыках (расход паліўна-энергетычных рэсурсаў, выкіды забруджвальных рэчываў у атмасферу ад стацыянарных крыніц і ад аўтатранспарту, расход сыравіны і матэрыялаў і інш.) Гэта велізарны аб'ём інфармацыі. Спецыялісты дзяржаўнага прадпрыемства «Экалагіяінвест», які стаў першым распрацоўшчыкам дэкларацыі EPD у Рэспубліцы Беларусь, некалькі разоў выязджалі на прадпрыемства, запытвалі вялікі масіў звестак, якія ім падавалі практычна ўсе службы і аддзелы. Пасля абагульнення сабранай інфармацыі пры дапамозе спецыяльных праграм была сфарміравана падрабязная экспертная справаздача аб аналізе жыццёвага цыкла прадукцыі, з навочнымі табліцамі і дыяграмамі. Наступны этап – верыфікацыя (праверка) экалагічнай дэкларацыі і яе пацверджанне незалежнай бокам – Еўрапейскім натыфікаваным органам. Эксперт з Германіі ўсталёўваў дакладнасць выкарыстаных дадзеных, уносіў неабходныя змены і дапаўненні ў праект дэкларацыі. Пасля пацверджання верификатором дэкларацыя EPD была зарэгістраваная ў міжнароднай сістэме з прысваеннем унікальнага рэгістрацыйнага нумара. Тэрмін дзеяння экалагічнай дэкларацыі – 5 гадоў. Па яго заканчэнні ўся працэдура па атрыманні добраахвотнай экалагічнай дэкларацыі EPD павінна праводзіцца нанова.
Хоць дэкларацыя EPD-справа добраахвотная і каштуе немалых грошай, апошнія гады значнасць такога падыходу да вытворчасці ў свеце расце. Паколькі ацэнка экалагічных нюансаў праводзіцца па строгім міжнародным стандартам, сам факт атрымання дэкларацыі EPD-канкурэнтная перавага і эфектыўны інструмент для прасоўвання прадукцыі на рынку. Гэта сур'ёзны паказчык бяспекі, пацверджаны комплексным аўтарытэтным даследаваннем. Тым самым холдынг «Беларуская цэментная кампанія» ў асобе Беларускага цэментнага завода пацвярджае, што рухаецца ў рэчышчы «зялёных» трэндаў, надае пільную ўвагу ахове навакольнага асяроддзя і варта прынцыпам Парыжскага пагаднення па клімаце. Падрыхтоўку да атрымання добраахвотных экалагічных дэкларацый вядуць сёння таксама ААТ «Крычаўцэментнашыфер» і ААТ «Краснасельскбудматэрыялы».
1 мая, як звычайна, па ўсёй краіне прайшлі святочныя маёўкі Федэрацыі прафсаюзаў Беларусі. У Мінску ўрачыстасці разгарнуліся ў парку Перамогі. У іх прынялі ўдзел работнікі Кіруючай кампаніі холдынгу і Мінскага камбіната сілікатных вырабаў. Разам з дэлегацыяй Беларускага прафсаюза работнікаў будаўніцтва і прамысловасці будматэрыялаў на чале з яго старшынёй Генадзем Ляпуновым яны ўсклалі кветкі да стэлы «Мінск-горад-герой». Пасля чаго шматлікіх гасцей свята чакаў канцэрт «МІР! ПРАЦА! МАЙ!». У раённых і абласных урачыстых цырымоніях з нагоды 1 Мая ўдзельнічалі таксама дэлегацыі іншых прадпрыемстваў холдынгу «БЦК».
Гандлёвае прадстаўніцтва Беларускай цэментнай кампаніі ў Смаленску ўмацоўвае свой аўтарытэт і пазіцыі на рынку РФ. Другі год запар ТАА «Гандлёвы дом «Цэментавая кампанія» ўвайшло ў Рэйтынг надзейных партнёраў Смаленскай вобласці, які складае маскоўскі Цэнтр аналітычных даследаванняў па выніках экспертнага аналізу і рэйтынгава-параўнальнай ацэнкі. Прадстаўніцтва БЦК у Смаленску прызнана лаўрэатам намінацыі "Лепшае прадпрыемства галіны 2021" з фармулёўкай "За важкі ўклад у сацыяльна-эканамічнае развіццё рэгіёну, прыярытэтнасць сярод прадпрыемстваў галіны і цудоўную дынаміку развіцця ў сегменце "Аптовы гандаль іншымі будаўнічымі матэрыяламі і вырабамі".
З 13 па 14 красавіка філіял «Завод ЗЖБ №3 г. Віцебск» ААТ «Крычаўцэментнашыфер» стаў базай для чарговага, ужо чацвёртага, занятка Карпаратыўнай школы тэхнолагаў холдынгу «Беларуская цэментная кампанія» па тэхналогіі вытворчасці жалезабетонных вырабаў. Віцебскі завод апошні час актыўна мадэрнізуецца. Толькі ў новую тэхналагічную лінію па вытворчасці многапустотных пліт перакрыцця безапалубачным спосабам, запушчаную ў траўні 2021 года, БЦК ўклала больш 6 млн рублёў. Так што вопыт філіяла для тых, хто сабраўся, быў цікавы. У занятку прынялі ўдзел супрацоўнікі навукова-тэхнічнага ўпраўлення холдынгу, прадстаўнікі 7 філіялаў ААТ «Крычаўцэментнашыфер» і ўласна галаўнога прадпрыемства на чале з яго генеральным дырэктарам Уладзімірам Карчэўскім.
Занятак пачаўся з наведвання асноўных абноўленых вытворчых пляцовак філіяла. Затым намеснік начальніка навукова – тэхнічнага кіравання Кіруючай кампаніі Наталля Бедзік адкрыла пленарную частку дакладам, у якім абгрунтавала актуальнасць асноўнай тэмы навучальнага мерапрыемства – «Шляхі вырашэння праблем эфектыўнага падбору складу бетону ў сучасных тэхналогіях». Цэлы шэраг дакладаў з мноствам прафесійных тонкасцяў прадставіла на працягу двух дзён Ганна Міронава, намеснік загадчыка лабараторыі «Палітэх-СКіМ-Тэст», член экспертнага савета НП «Саюз вытворцаў бетону» (РФ), а таксама правяла практычны занятак у лабараторыі, свайго роду майстар-клас.
У снежні 2021 года ААТ «Крычаўцэментнашыфер» увёў у эксплуатацыю новую кампрэсарную. Яна была пабудаваная і абсталяваная за 3 месяцы сіламі галаўнога прадпрыемства і філіяла №3 «Цэмбудрамонт».
Ранейшая кампрэсарная працавала з 2013 года, з моманту запуску прадпрыемства, і была ўкамплектавана абсталяваннем выключна амерыканскай вытворчасці. Адпаведна запасныя часткі, расходнікі, алеі былі таксама імпартнымі, вельмі дарагімі і безальтэрнатыўнымі ў плане выбару. За гэтыя гады кампрэсары фактычна выпрацавалі свой рэсурс. Так што ААТ з адкрыццём новай кампрэсарнай вырашыла адразу некалькі задач, падкрэсліў галоўны інжынер прадпрыемства Дзмітрый Шыкаў:
– Першы і самы галоўны плюс: імпартазамяшчэнне. Два ўсталяваныя шрубавыя кампрэсары-беларускай вытворчасці, а значыць, спрашчаецца іх абслугоўванне, патанняецца эксплуатацыя. Гэта значыць эканомяцца матэрыяльныя рэсурсы. Акрамя таго, паменшацца прастоі абсталявання па прычыне дэфіцыту сціснутага паветра ў перыяды максімальнай загрузкі вытворчых магутнасцяў. Бо паветра для прадпрыемства – гэта як лёгкія для чалавека.
З красавіка, з пачаткам будаўнічага сезону, холдынг «БЦК» актывізаваў продажу цэменту праз Беларускую універсальную таварную біржу. Ужо ў першы дзень таргоў з новым падыходам, 5 красавіка, на гэтай пляцоўцы было заключана 9 здзелак і прададзена 5,8 тысячы тоны портландцементу ў агульнай складанасці больш чым на 945 тысяч рублёў. У тым ліку вытворчасці ААТ «Крычаўцэментнашыфер» – на 595 тысяч рублёў, ААТ «Краснасельскбудматэрыялы» – амаль на 350 тысяч рублёў. Гэта больш, чым было прададзена праз БУТБ за ўвесь папярэдні месяц, калі сума здзелак ацэньвалася ў 837 тысяч рублёў. Усяго ж па выніках біржавых таргоў у I квартале спажыўцам рэалізавана 65 тысяч тон портландцемента на суму 10,5 млн рублёў, што на 64% больш у вартасным выражэнні, чым за аналагічны перыяд 2021 года.
Беларуская цэментная кампанія запрашае кліентаў, дзеючых і патэнцыйных, скарыстацца новым механізмам продажаў. Біржавыя таргі будуць праходзіць двойчы на тыдзень, па аўторках і чацвяргах, з 14.00. Што тычыцца доўгатэрміновых здзелак, то лоты будуць размяшчацца да 15 чысла кожнага месяца. Таргі праводзяцца па двух секцыях. Секцыя «Прамысловыя і спажывецкія тавары» (аб'ём выстаўленых лотаў – да 65 тон цэменту) нацэлена на дробнааптовых кліентаў, а секцыя «Перспектыўныя тавары» (аб'ём лотаў – не менш за 65 тон) – на аптовыя і доўгатэрміновыя здзелкі. Для актывізацыі такога канала продажаў БЦК прымяняе спецыяльны прэйскурант, які забяспечвае больш нізкі ўзровень стартавых коштаў, чым па прамых кантрактах.
Да канца года закупкі цэменту на ўнутраным рынку плануецца цалкам перавесці на пляцоўку БУТБ. Мэта – забяспечыць спажыўцам больш гнуткі і аб'ектыўны механізм цэнаўтварэння, які ўлічвае сезонныя ваганні попыту і іншыя фактары, якія ўплываюць на кошт прадукцыі, выканаць баланс інтарэсаў прадаўцоў і пакупнікоў, падаўшы 100% – але рынкавы інструмент фарміравання кошту. На працягу пераходнага перыяду, з красавіка па верасень, біржавая схема рэалізацыі павінна быць дэталёва адпрацаваная, толькі пасля гэтага будзе разглядацца пытанне аб мэтазгоднасці ўнясення цэменту ў пералік тавараў, абавязковых для куплі і продажу праз біржу, заявілі ў Міністэрстве архітэктуры і будаўніцтва.
Па пытаннях акрэдытацыі на БУТБ, правядзення бясплатных навучальных семінараў і механізму біржавых таргоў можна звязацца са спецыялістамі БУТБ па тэлефонах: (017) 309-37-61 і (017) 309-32-26.
З пачаткам будаўнічага сезона холдынг «Беларуская цэментная кампанія» адкрыў сваю інтэрнэт-краму – bck-shop.by. Там прадстаўлены шырокі асартымент прадукцыі, на які вясной і летам, у разгар будоўляў, асабліва высокі попыт – цэмент, шыфер, сухія будаўнічыя сумесі, газасілікатныя блокі, цэгла, вапна, мел, бардзюры, тратуарная плітка і пенаполістырол. Заказы прымаюцца пакуль ад жыхароў Мінска і Мінскай вобласці.
Аплаціць прадукцыю можна банкаўскай карткай, па ліку праз банкаўскія аддзяленні, з дапамогай АРІП і на сайце інтэрнэт-крамы. Прадукцыя адгружаецца са склада ў Мінску па вуліцы К. Мініна, 28. Пакупнікі могуць забраць яе самастойна, альбо БЦК прыцягне для дастаўкі іншых перавозчыкаў.
Афіцыйныя вынікі працы за 2021 год былі агучаны на гадавым агульным сходзе акцыянераў ААТ «Беларускі цэментны завод». Яны апынуліся лепшымі ў больш чым 25-гадовай гісторыі прадпрыемства. Цэментны завод пабіў і месячны, і гадавы вытворчыя рэкорды, перасягнуўшы адзнаку ў 2 млн тон цэменту, выпушчанага за год. Самае галоўнае, акцыянернае таварыства ўпершыню выйшла на чысты прыбытак. Перадумовы да рыўка наперад былі закладзены яшчэ 3 гады таму, ва ўказе Прэзідэнта №181, які вызначыў развіццё айчыннай цэментнай галіны.
Сам Беларускі цэментны завод прасунуўся практычна па ўсіх таварных пазіцыях: у параўнанні з 2020-м, цэменту выраблена на 10,5% больш, вапны і мелу – на 8% і 9% адпаведна. Вырасла таксама адгрузка прадукцыі – у цэлым на 19%. Парадавалі і філіялы. Так, філіял №7 «Оршастройматериалы» павялічыў чысты прыбытак у 5,8 разы (да 614 тысяч рублёў), філіял №3 «Мінскі КСВ» – у 6,5 разы (да амаль 1,4 млн рублёў). Філіял №6 «Любанскі КБМ» адгрузіў пяску ў 5,5 разы больш, чым годам раней, а тэмп росту выпуску пенаполістырольных цеплаізаляцыйных пліт на Мінскім камбінаце сілікатных вырабаў склаў 123%.
Красамоўна параўнанне асноўных паказчыкаў развіцця ААТ «Беларускі цэментны завод» за тры апошнія гады. Калі ў 2019-м прыбытак ад рэалізацыі ў цэлым быў у мінусе, то ўжо ў 2020-м склаў 18 млн рублёў, а ў 2021-м амаль падвоіўся. З адмоўнай рэнтабельнасці продажаў ААТ за год выйшла на паказчык у 5,4%, яшчэ праз год – на 8,6%. Валавы дададзены кошт на працягу трох гадоў змяняўся ў такой прагрэсіі: 61 млн – 86 млн – 113 млн рублёў. У тым ліку таму ўдалося істотна больш сродкаў укласці ў развіццё (аб'ём інвестыцый без ПДВ вырас на 64%, да 12,5 млн рублёў) і падняць па ААТ сярэднямесячную заработную плату на 15%.
У найбліжэйшай перспектыве на чысты прыбытак павінна выйсці і іншае галаўное прадпрыемства холдынгу «Беларуская цэментная кампанія» – ААТ «Крычаўцэментнашыфер». І тут таксама супастаўленне сітуацыі да прыняцця ўказа №181 і пасля паказальна. Прыбытак ад рэалізацыі за 3 гады вырас больш чым у 20 разоў (да 17 млн рублёў), рэнтабельнасць продажаў – у 17 разоў (да 5,2%), валавы дададзены кошт павялічыўся з 94 млн да 115 млн рублёў.
Падведзены вынікі штогадовага конкурсу Дзяржстандарту «Лепшыя тавары Рэспублікі Беларусь». Ён праводзіцца ў два этапы: тавары праходзяць строгі адбор спачатку ў абласных, затым у рэспубліканскай конкурснай камісіі, улічваюцца і водгукі спажыўцоў. Пераможцы атрымліваюць права размяшчаць лагатып конкурсу – своеасаблівы знак якасці – на сваёй прадукцыі і яе ўпакоўцы. Гэтым разам лаўрэатамі сталі адразу 4 прадпрыемствы Беларускай цэментнай кампаніі – ААТ «Беларускі цэментны завод», ААТ «Краснасельскбудматэрыялы», ААТ «Крычаўцэментнашыфер» і Баранавіцкі КЖБК.
У намінацыі «Прадукцыя вытворча-тэхнічнага прызначэння» лепшымі прызнаныя: портландцэмент ЦЕМ I 42,5 Н па ДАСТ 31108-2016 і растворная сумесь сухая, кладкавая, цэментная, М150, F50, Пк2, St-4, 111/65 па ДАСТ 1307-2012 (ААТ «КСМ»), портландцэмент ЦЕМ I 42,5 Н па ДАСТ 31108-2016 (ААТ «КЦШ»), портландцэмент з дзындрай ЦЕМ ІІ/У-Ш 42,5 М (ААТ «БЦЗ») і слупы жалезабетонныя агародж Баранавіцкага КЖБК.
Акрамя таго, ААТ «Краснасельскбудматэрыялы» і ААТ «Крычаўцэментнашыфер» былі прызнаныя лепшымі ў рэгіёне па сваім профілі.
З 16 па 18 сакавіка холдынг "БЦК" браў удзел у 24-й міжнароднай архітэктурна-будаўнічай выставе BUDEXPO-2022 у Мінску. Наведвальнікам быў прадстаўлены ўвесь асартымент прадукцыі прадпрыемстваў Беларускай цэментнай кампаніі, а таксама новае пакаванне цэменту, якое вытрымана ў фірмовых колерах холдынгу і ўжо актыўна выкарыстоўваецца.
Найбуйнейшы форум у профільнай сферы сабраў у выставачным цэнтры "БелЭкспа" каля 60 кампаній з Беларусі і Расіі. Сучасныя тэхналогіі праектавання і будаўніцтва, рамонту і аздаблення, электраабсталяванне, сродкі відэаназірання, кантролю і абмежаванні доступу, хуткаўзведзеныя будынкі і збудаванні, інавацыйныя матэрыялы… На гэтым фоне стэнд «БЦК» зусім не згубіўся. Ужо ў першы дзень выставы з ім азнаёміліся намеснік міністра архітэктуры і будаўніцтва Аляксей Ананіч і старшыня Саюза будаўнікоў Рэспублікі Беларусь Анатоль Нічкасаў.
12 сакавіка Беларуская цэментная кампанія падвяла вынікі працы за 2021 год на пасяджэнні наглядальных саветаў даччыных кампаній холдынгу.
Генеральны дырэктар кіруючай кампаніі Аляксандр Даўгала ў цэлым назваў год паспяховым, падкрэсліўшы, што ў асноўным гэта заслуга двух галаўных прадпрыемстваў холдынгу – ААТ «Беларускі цэментны завод» і ААТ «Крычаўцэментнашыфер»:
– Яны працуюць стабільна, нарошчваючы вытворчасць як клінкеру, так і цэменту. Нагадаю, што праведзеная мадэрнізацыя трох цэментных заводаў была накіравана, па-першае, на павышэнне эфектыўнасці іх працы, а па-другое – на істотнае павелічэнне аб'ёмаў вытворчасці цэменту, якога вельмі не хапала ў Беларусі. Мы павінны вырашаць задачы, пастаўленыя Кіраўніком дзяржавы.
У ходзе пасяджэння з справаздачнымі дакладамі выступілі кіраўнікі кіруючай кампаніі – намеснік генеральнага дырэктара па вытворчасці Пётр Баешка, па камерцыі Рыма Гіркіна, па фінансах і эканоміцы Віктар Сідарэнка і начальнік упраўлення па знешнеэканамічнай дзейнасці Вольга Урублеўская. Прагучала як канструктыўная крытыка, так і добрыя словы ў адрас філіялаў БЦК, сіламі якіх нарошчваўся экспарт і забяспечваліся патрэбы ўнутранага рынку. З розных ракурсаў былі прааналізаваны аб'ёмы вытворчасці і якасць усяго спектру прадукцыі, выпускаемай БЦК. У тым ліку вапны і мелу. Вапну ў холдынгу вырабляюць на двух заводах, яна нязменна запатрабаваная, і трэба максімальна выкарыстоўваць гэтую магчымасць для развіцця. У якасці станоўчага прыкладу быў прыведзены цэх ААТ «БЦЗ», дзе, уцяпліўшы корпус верціцца печы і паменшыўшы такім чынам цепластраты, удалося павялічыць сутачную прадукцыйнасць на 3,3%. Вытворчасць мелу – адной з асноўных крыніц кальцыя ў кармавым рацыёне сельскагаспадарчых жывёл, на які ўстойлівы попыт, – у холдынгу ў параўнанні з 2020 годам таксама павялічылася – на 4,4%, дасягнуўшы 85 тысяч тон. ААТ «БЦЗ» нарасціла яго выпуск на 8%.
24-я Міжнародная архітэктурна-будаўнічая выстава BUDEXPO-2022 пройдзе ў Мінску 16-18 сакавіка. Гэта найбуйнейшы выставачны праект у сферы будаўніцтва, які праходзіць пад эгідай Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва, Беларускага саюза архітэктараў і Саюза будаўнікоў пры падтрымцы Савета Міністраў Беларусі.
BUDEXPO дае магчымасць прадпрыемствам прадэманстраваць дасягненні і навінкі, знайсці новых партнёраў і заключыць ўзаемавыгадныя кантракты. Беларуская цэментная кампанія прадставіць на выставе ўвесь шырокі асартымент сваёй прадукцыі. Запрашаем наведаць наш стэнд С7 ў Нацыянальным выставачным цэнтры «Белэкспа» (г. Мінск, пр-т Пераможцаў, 14).
Калі вы не можаце пакуль апынуцца ў рамантычным Парыжы, тады ён прыйдзе да вас – так коратка можна апісаць сутнасць падарунка, які паднесла сваім супрацоўніцам да Міжнароднага жаночага дня Кіруючая кампанія.
Тэматычная фотазона з ліхтаром, лавачкай, карункавым парасонам, цюльпанамі, паветранымі шарамі і круасанамі. Вядомыя парыжскія мелодыі на акардэоне. І галоўнае – французскія мімы. Яны славяцца тым, што вядуць свой дыялог з публікай без гуку, толькі за кошт пластычнага малюнка: мімікі, жэстаў, поз, танцаў... Кожную супрацоўніцу кіруючай кампаніі холдынгу «БЦК» мімы сустракалі з віншаваннямі ля самага ўваходу і наладжвалі на вясёлы лад. Нязмушаная фотасесія ў французскім інтэр'еры толькі ўзмацняла святочны эфект.
Запамінальная сустрэча 8 сакавіка – чарговы крэатыўны праект упраўлення па персаналу і карпаратыўным развіцці. Аб ходзе падрыхтовак да свята быў нават зняты 3,5-хвілінны міні-ролік «Як гэта было?». Бо фотазона ад і да афармлялася спецыялістамі па кадрах прама на месцы, у будынку заводакіраўніцтва Мінскага КСВ. Атрымалася, як заўсёды, свежа, арыгінальна і весела, асабліва фінальныя тытры: «Пры падрыхтоўцы да свята ні адзін мужчына ... не пацярпеў!».
24 лютага прайшло ўшанаванне 15 лепшых прадстаўнікоў Магілёўскай вобласці розных сфер: кіраўнікоў прадпрыемстваў, дэпутатаў, вядучых спецыялістаў, урачоў, педагогаў, членаў грамадскіх аб'яднанняў. Сярод уладальнікаў ганаровага звання «Чалавек года Магілёўшчыны» – генеральны дырэктар ААТ «Крычаўцэментнашыфер» Уладзімір Карчэўскі. Як падкрэсліў губернатар вобласці Анатоль Ісачанка, узнагароджаны сапраўдныя майстры сваёй справы, якія паказалі высокі вынік працы па выніках 2021 года.
У гэты ж дзень прайшло ўзнагароджанне пераможцаў спаборніцтва па сацыяльна-эканамічнаму развіццю сярод гарадоў і раёнаў Магілёўскай вобласці. Крычаўскі раён прызнаны лепшым сярод раёнаў з колькасцю насельніцтва звыш 20 тысяч чалавек. За дасягненне найлепшых паказчыкаў сацыяльна-эканамічнага развіцця па выніках працы за 2021 год Ганаровай граматай Магілёўскага аблвыканкама ўдастоены таксама Касцюковіцкі раён, сістэмаўтваральным прадпрыемствам якога з'яўляецца ААТ «Беларускі цэментны завод».
Беларуская цэментная кампанія паведамляе сваім дзейным і патэнцыяльным кліентам: з пачаткам будаўнічага сезона (з 1 красавіка). Асноўная стаўка на ўнутраным рынку будзе зроблена на продажы портландцемента і сценавых блокаў з ячэістых бетонаў праз пляцоўку Беларускай універсальнай таварнай біржы. Таргі будуць праводзіцца два разы на тыдзень у электронным рэжыме праз Інтэрнэт.
– Праект рэалізуецца пры падтрымцы Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва і Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю. Цяпер распрацоўваецца ўся неабходная нарматыўна-прававая база і механізм узаемадзеяння з БУТБ, і на біржы ўжо ідуць актыўныя продажы, – пракаментавалі навацыю ў холдынгу «Беларуская цэментная кампанія». – Відавочныя плюсы продажаў праз біржавыя таргі, гэта аб'ектыўнае і празрыстае цэнаўтварэнне, якое фарміруецца ў залежнасці ад кан'юнктуры рынку. Кліенты атрымаюць магчымасць гандлявацца па ўсіх важных умовах здзелкі – цане, аб'ёмах паставак, іх умовам, аплаце, тэрмінах. Кантракты будуць заключацца максімальна аператыўна, у той жа дзень, а БУТБ стане гарантам выканання абавязацельстваў па біржавых дагаворах. У цэлым гаворка ідзе аб стварэнні рынкавага механізму, які дазволіць Беларускай цэментнай кампаніі працаваць яшчэ больш стабільна.
Таксама Беларуская цэментная кампанія разглядае магчымасць пашырэння наменклатуры будматэрыялаў, якія рэалізуюцца праз БУТБ на сесійнай аснове. Да ўжо торгуемым таварным пазіцыям могуць дадацца жалезабетонныя вырабы і элементы добраўпарадкавання, такія як тратуарная плітка, дарожны і тратуарны борт.
Падача заявак і ўдзел у таргах будуць бясплатнымі, удзельнікі павінны аплаціць толькі біржавы збор (0,2% без уліку ПДВ) ад сумы заключанай здзелкі. БУТБ прапануе таксама бясплатна прайсці навучанне трэйдараў (падрабязнасці – на сайце butb.by).
Дадатковую інфармацыю аб акрэдытацыі і атрыманні электроннага лічбавага подпісу можна атрымаць па тэлефонах колл-цэнтра 168, +375 (29) 309-32-32, +375 (33) 309-32-31. Даведкі па пытаннях, звязаных з удзелам у біржавых таргах – па гарадскіх тэлефонах +375 (17) 309-32-07, 309-32-26, 309-37-61, а таксама праз электронную пошту goods@butb.by.
Дзень абаронцаў Айчыны прафкамы кіруючай кампаніі холдынгу «БЦК» і Мінскага КСВ вырашылі адсвяткаваць «з агеньчыкам» і падарылі сваім мужчынам цэлае шоу. Яшчэ з раніцы ім, акрамя індывідуальных прэзентаў, былі ўручаныя жартоўныя позвы ад «вайсковага прафсаюзнага камісарыята БЦК» з указаннем з'явіцца на пабудову ў 13.00 ля ўваходу ў заводаўпраўленне і мець пры сабе добры настрой, баявы дух, жаданне абараняць і абараняцца.
Падрыхтоўка да ўрачыстасці кейтэрынгавая кампанія пачала яшчэ напярэдадні: справа гэта клапотная. У выніку акурат у абедзенны перапынак у двары задымілася палявая кухня, былі разгорнутыя тэнты, палаткі і нават імправізаваны медпункт! Стварэнню святочнай атмасферы спрыяла таксама выдатнае надвор'е.
– Мы частавалі мужчын «салдацкім наборам» – пярловай кашай, смачным узварам, салёнымі агуркамі... – распавяла спецыяліст па кадрах Наталля Пашыгорава, якая разам з іншымі калегамі-арганізатарамі па такім нагоды, для паўнаты карціны, надзела ваенную форму. – Ежы, вядома, хапіла і жанчынам. Сама ідэя зайшла на ўра – усім вельмі спадабалася.
Прыемным бонусам для прысутных стала «музычная паўза». З тэматычнымі вакальнымі нумарамі выступілі навуковы супрацоўнік навукова-тэхнічнага ўпраўлення кіруючай кампаніі Людміла Шчэрба і галоўны інжынер Мінскага КСВ Арцём Кішулька.
Дырэктар філіяла Алена Ярмак агучыла выніковыя паказчыкі працы: «Адно з самых вялікіх нашых дасягненняў – рэнтабельнасць продажаў: у 2021 годзе яна склала 6,99%. Тэмп росту прадукцыйнасці працы па выручцы - 119,8 працэнта да ўзроўню 2020-га, па аб'ёму вытворчасці на аднаго работніка - 103,9 працэнта. Прыбытак ад рэалізацыі - 1,95 млн рублёў (151% да ўзроўню 2020 года). На экспарт прадпрыемства адгрузіла прадукцыі на 5,9 млн даляраў (тэмп росту - 106,3%)».
Чатыры дні, з 1 па 4 лютага, выставачны цэнтр Познані (Рэспубліка Польшча) прымаў найбуйнейшую ў Цэнтральнай і Усходняй Еўропе выставу сучасных будаўнічых тэхналогій і дасягненняў будіндустрыі «BUDMA». Холдынг «БЦК» стаў адной з нямногіх беларускіх кампаній, якія на ёй былі шырока прадстаўлены.
Юбілейная «BUDMА» праводзілася ўжо ў 30-ы раз, пасля двухгадовага перапынку, выкліканага пандэміяй COVID-19. Лозунгам маштабнага мерапрыемства стаў слоган «Натхненне. Веды. Бізнес». Выстава сабрала амаль 1000 экспанентаў-вытворцаў і дыстрыб'ютараў, якія прэзентавалі будаўнічыя навінкі, інавацыі і тавары, якія будуць задаваць трэнды ў 2022 годзе. Начальнік упраўлення па знешнеэканамічнай дзейнасці кіруючай кампаніі холдынгу «БЦК» Вольга Урублеўская, якая прадстаўляла ў Познані беларускую цэментную кампанію разам з кіраўніцтвам гандлёвага дома БЦК у Польшчы, ацэньвае вынікі выставы як вельмі прадуктыўныя:
– Холдынг пачаў удзельнічаць у «BUDMА» з 2020 года. На гэты раз быў прадстаўлены ўвесь асартымент прадукцыі нашых прадпрыемстваў, і цікавасць да яе з боку наведвальнікаў быў высокі. Асабліва да паставак цэменту, вапны, газасілікатных блокаў, жалезабетонных вырабаў, пенаполістырольных пліт. Прадукцыяй холдынгу цікавіліся патэнцыйныя кліенты не толькі з Польшчы, але і з Румыніі, Украіны, Расіі, Германіі... Зараз мы знаходзімся ў стадыі падпісання новых кантрактаў. Трэба сказаць, у Польшчы холдынг даўно і паспяхова працуе, гэты рынак –вельмі перспектыўны, пазіцыі Беларускай цэментнай кампаніі на ім умацоўваюцца. Пляцоўку «BUDMA-2022» мы выкарыстоўвалі ў тым ліку для дадатковага прасоўвання свайго гандлёвага дома ў Варшаве, які сёлета яшчэ больш актывізуе сваю працу. Удзел у такіх буйных аўтарытэтных выставах – вялікі плюс для паспяховага пазіцыянавання БЦК на міжнародным рынку і для наладжвання дзелавых сувязяў.