Звароты грамадзян
Зварот грамадзян
Прававыя асновы
Праца са зваротамі грамадзян на Рэспубліканскім вытворча-гандлёвым унітарным прадпрыемстве "Кіруючая кампанія холдынгу "Беларуская цэментная кампанія" ажыццяўляецца ў адпаведнасці з
Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»
"Канстытуцыя Рэспублікі Беларусь 1994 года"
Парадак разгляду зваротаў грамадзян
У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» у Беларускай цэментнай кампаніі разглядаюцца пісьмовыя, вусныя і электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб (далей — звароты). Усе якія паступілі ў БЦК звароту, у тым ліку і прынятыя на асабістым прыёме, рэгіструюцца ў дзень іх паступлення ва ўстаноўленым парадку. Звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі вырашаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прынятыя належныя меры па абароне, забеспячэнню рэалізацыі, аднаўленню правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і дадзены адказы ў пісьмовай, вуснай або электроннай форме. Адказы на звароты даюцца ў тэрміны, устаноўленыя артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб». Тэрміны разгляду зваротаў вылічваюцца з дня іх рэгістрацыі.
Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння
У адпаведнасці з артыкулам 30 Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З «Аб асновах адміністрацыйных працэдур» зацікаўленая асоба валодае правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.
Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, вышэйстаячыя ў адносінах да ўпаўнаважанага органу, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне, альбо ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ставіцца разгляд такіх скаргаў (далей — орган, які разглядае скаргу).
Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.
У выпадку адсутнасці органа, які разглядаў скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд.
Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з грамадзянскім працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.
Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі
У адпаведнасці з артыкулам 31 Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г. № 433-З «Аб асновах адміністрацыйных працэдур» адміністрацыйная скарга можа быць пададзеная ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння.
Орган, які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).
Асабісты прыём
У Беларускай цэментнай кампаніі арганізаваны асабісты прыём грамадзян. Асабісты прыём ажыццяўляецца ва ўстаноўленыя дні і гадзіны ў адпаведнасці з зацверджанымі графікамі. Папярэдні запіс на асабісты прыём ажыццяўляецца па тэлефонах, пазначаных у графіках прыёму. За дзень да прызначанай даты асабістага прыёму неабходна патэлефанаваць па ўказаных тэлефонах з мэтай удакладнення часу і месцы прыёму. Пры вусным звароце заяўнік павінен прад'явіць дакумент, які сведчыць асобу, прадстаўнік заяўніка – таксама дакументы, якія пацвярджаюць яго паўнамоцтвы.